Nye tips og inspirasjon frå Arne Olav Nygard

Sist fredag arrangerte FAU-norsk kurs på Bryggens museum, vi hadde to vidt forskjellige tema og to vidt forskjellige føredragshaldarar. Førstemann ut var Erik Bjerk-Hagen, som vi hadde bedt om å snakka om «Det moderne prosjektet». Det håpar eg å skriva meir om seinare, i eit anna innlegg, no vil eg gå rett på det som har interesse for fleire enn norsklærarar. Arne Olav Nygard er doktorgradsstipendiat ved UiS, i lesevitskap. Der jobbar han med digitale tekstar. Vi hadde invitert han til Bergen for å snakka om digitale verktøy til bruk i norskfaget, og han kom med fleire gode tips. Det første han viste oss, var korleis han hadde brukt Google Documents i skriveøkter med elevar. Fordelen var at elevar lett kan dela dokument med kvarandre, og hjelpa kvarandre med skrivinga. Det er også lett å gå tilbake til tidlegare versjonar av ein tekst. Han viste også korleis han hadde kommentert elevtekstar fortløpande, medan dei skreiv, ved hjelp av dette.

Jumpcut er eit enkelt filmredigeringsprogram, som såvidt eg kunne sjå, gjerne kan erstatta MovieMaker. Føremonen er at ein lagrar filmane sine på nett istaden for på maskina, og slik kan unngå å måtte oppbevara, lasta ned og opp såpass store filer. Det såg ut til å vera svært enkelt i bruk. Nokre lurte på om du ikkje kunne lasta ned filmane dine, og eg har kome på i ettertid at dersom du lastar ned RealPlayer, kan du faktisk det på ein svært enkel måte, då får du alltid, når du spelar av film, spørsmål om du vil lasta ned videoen.

Eg forelska meg i GoAnimate! eit verktøy for å laga animasjonsfilmar. Like enkelt i bruk som JumpCut/Moviemaker, og eg trur elevane vil elska det. Du har ei rekkje ferdige figurar, effektar og bakgrunnsbilete, men du kan enkelt lasta opp dine eigne. Her er det mange bruksområde – animering av engelske tekstar i engelskfaget, animering av historiske hendingar og personar, f. eks har eg lyst å laga tungetaledebatten i dette verktøyet.
Her er mitt første forsøk i GoAnimate!

Han viste også eit verktøy til som eg har gløymt kva heitte, det skal eg koma tilbake til når eg får sjekka det.

Eg vil tilrå å invitera Nygard til skulane for å jobba med desse og andre verktøy, eg hadde det veldig moro på fredag, i tillegg til at eg lærte ein heil del!

Forfattar: margreta

Pedagogisk leiar i NDLA. Idealist og optimist. Glad i skule!

One thought on “Nye tips og inspirasjon frå Arne Olav Nygard”

  1. Sjå der ja…reine filmskaparen allerede jo:-) Denne kan vel enhver lærer kjenne seg igjen i hvertfall:-)

    Utrolig kjekt at du deler sånne ideer med oss andre. Det skal bli kjekt å prøve sjøl, selv om eg egentlig ikke vet helt hvordan eg skal kunne bruke det i min nåværende jobb….kan jo lage noe på venner kanskje;-)

Kommenter innlegget