Den evindelege rettinga – digitalt?

Det er no to-tre år sidan eg starta å retta elevtekstar digitalt. Eg har heile tida drive vekselbruk mellom det og papirretting, fordi elevane ikkje har hatt PC tilgjengeleg på alle prøvar. No prøver eg å gjera det mest mogleg digitalt, også fordi det då er lett å kopiera kommenterte arbeid inn i Skolearena. Men eg er ikkje fornøgd med reiskapane mine. Eg har laga meg eit ganske rotete system med gule markeringar over ord som har feil staving, og merknadsfunksjonen i Word til grammatikkkommentarar og anna. Problemet blir når eg har behov for å kommentera ein del i teksten. Det blir snart kaos med raude stipla linjer overalt, og det er omtrent håplaust for eleven å sjå kva som er kommentarar til kva. Bruk av rubrikkar gjer sjølve skrivinga av sluttkommentar enklare, men tekstrettinga – der slit eg. Via Leif Harboe fekk eg nyss i eit program som heiter markin – men det kostar pengar. Kva erfaringar har andre – korleis løyser de dette? Er Markin så bra at skulen bør investere?

Forfattar: margreta

Fagleiar ved Nordahl Grieg vgs, med ansvar for pedagogisk bruk av IKT og eksternt samarbeid. Idealist og optimist. Glad i skule!

2 thoughts on “Den evindelege rettinga – digitalt?”

  1. Sitter akkurat her med bunkene mine, og har en liten surfepause….Jeg har brukt markin siden i fjor høst, og er godt fornøyd. Betalte herligheten selv, men har ikke angret. Har installert programmet på hjemmepc-ene og på en minnepinne slik at jeg kan rette på jobb.

    Programmet kommer i flere språkversjoner (tysk blant annet). Først limer du elevteksten inn i et nytt markindokument, og så er du i gang. Det som er prinsippet er at du lager deg et knappesett med kommentarer (jeg har laget et for bokmål og et for nynorsk). Her kan du legge inn lenker, lange kommentarer tips osv. Så kan du markere det som er bra/dårlig/feil, og en liten forkortet kommentar kommer opp. Du kan også legge inn lange kommentarer hvis du ønsker det. Disse kommer som fotnoter. Når du er ferdig lagrer du dokumentet som rtf-fil, og laster det opp på ITL. Denne filen inneholder statistikk over feiltyper, slik at elevene kan følge med på hva de må jobbe med. Det er mulig å koble flere dokumenter sammen, og få statistikk for feityper.

    Har prøvd å få kolleger til å prøve dette ut sammen med meg, men jeg har ikke lykkes i særlig grad. For meg fungerer det utmerket. Tror det er lurt å prøve det ut før skolen går i gang med innkjøp.

  2. fin beskrivelse av Inger Hilde, det muliggjør systematisk tilbakemelding. Det er det viktigste. Jeg bruker i snitt 15 minutter per oppgave. Har forøvrig «lagt ut for skolen» det det koster. Vi er nå 5-6 kollegaer som bruker programmet på Bryne vgs.

Legg att eit svar

