Ny IKT-strategi på skulen

I januar skreiv eg om at vi skulle setja oss ned for å revidera IKT-strategien vår på skulen. Vi hadde invitert June Breivik som er leiar for den digitale skulen i Hordaland, og ho stilte ein del spørsmål som var nyttige for oss når det gjaldt å koma vidare. Det endte med at vi bestemte oss for å skriva ein heilt ny strategi, og det arbeidet står vi midt oppe i no. Vi har ei arbeidsgruppe som består av rektor, dei to pedagogiske leiarane, superbrukaren i It’s learning, IKT-konsulenten, e-koordinatoren og eg.

I den nye strategien konsentrer vi oss om kompetanseheving på tre ulike nivå. Det første nivået har vi kalla grunnkompetanse. Der prøver vi å seia noko om kva kompetanse alle lærarar og elevar på vår skule må ha innanfor IKT. Det gjeld alt frå forståing av mappestrukturar i Windows, via forståing av reglar for opphavsrettar, til grunnleggjande bruk av It’s learning og Skolearena.

Det andre nivået treng vi hjelp av avdelingsleiarane og avdelingane for å definere, det dreier seg om IKT i ein fagspesifikk samanheng. Eit døme kan vera bruk av MathType for matematikklærarar, eit anna div. simuleringsprogram på elektrofag.

Det tredje nivået dreier seg om IKT og pedagogikk. Vi må formulera ein strategi for å hjelpa alle lærarane til å få kunnskap om korleis IKT kan endra skulen grunnleggjande, og få alle til å delta i ein debatt om dette. Her har eg fått eit spesielt ansvar for å skriva eit utkast. Det eg er oppteken av, er at denne delen av planen skal vera like konkret og målbar som resten, i alle høve så langt det går. Det er lett for at dette endar opp i ein festtale med visjonar og vyar, men eg vil ha konkrete tiltak – korleis startar vi opplæringa og samtalen? Døme: Det skal setjast av tid avdelingsvis til å sjå føredrag (på nettet) og diskutera innhaldet.

Eg vil gjerne diskutera dette, og tek i mot alle innspel med takk!

Forfattar: margreta

Fagleiar ved Nordahl Grieg vgs, med ansvar for pedagogisk bruk av IKT og eksternt samarbeid. Idealist og optimist. Glad i skule!

3 thoughts on “Ny IKT-strategi på skulen”

  1. Tror ikke jeg skal komme med flere innspill nå, bare ønske dere lykke til med arbeidet. Gleder meg til å lese resultatet 🙂

  2. Jeg er vel i samme situasjon som deg siden jeg er eKoordiantor på Stord vidaregåande og må nå jobbe med revisjonen. Jeg synes dere er på et godt spor slik du skisserer det her. Tre nivå. Bra! Slik jeg ser det, er det tredje nivå som er utfordringen. Her er det de som har den fagdidaktiske kompetansen som må jobbe.

    En ide jeg jobber med er å overføre den japanske lesson-study-modellen til norsk skole. Hva om de ulike fagmiljøene hvert år eller semester skulle jobbe med ett undervisningsopplegg innefor sitt fag der IKT er en naturlig del? På den måten vil vi forhåpentligvis på gode fagdidaktiske samtaler kolegaer imellom.

  3. Tor Espen: God ide! Tusen takk, eg tek han med meg inn i gruppa. June: Før du veit ordet av det, har eg spurt deg om noko….;) Men takk for lykkeønskinga!

Legg att eit svar

